Jednostka AGH  

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki

Ładuję...
Logo jednostki organizacyjnej

Email

Wyniki wyszukiwania

Teraz pokazywane1 - 4 z 4
  • Film
    Tylko metadane
    Jak wygrać w rodzinną grę nie licząc na łut szczęścia?
    (2019) Miętus, Michał
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Prosta, rodzinna gra, polegająca na rzucaniu pudełkiem zapałek i przypisywaniu odpowiedniej liczby punktów za rzuty, stała się inspiracją do poszukiwania odpowiedzi na pytanie: lepiej ryzykować, czy lepiej grać bezpiecznie.? Aby odpowiedzieć na pytanie i opracować odpowiedni kod postępowania w pierwszej kolejności przygotowany został diagram blokowy, ilustrujący przejście przez przykładową rundę gry. W filmie omówiono pojęcia: wartości oczekiwanej (czyli teoretyczną średnią zmiennej losowej), prawdopodobieństwa a posteriori, współczynnika ryzyka. W doświadczeniu wykorzystano program komputerowy do odtworzenia zależności wygranej rundy od współczynnika ryzyka w kolejnych symulacjach. Dzięki temu uzyskano wykres, przedstawiający średnią wszystkich wygranych rund dla poszczególnych współczynników ryzyka. Na podstawie analizy wydedukowano, że prawdopodobnie wygrana w grze nastąpi szybciej, jeśli nie będzie podejmowane ryzyko. Takie twierdzenie można wysnuć na podstawie matematycznej analizy, ale czy autor jednoznacznie zaleca wybór tej taktyki? Sprawdźcie. Film w 2019 r. zajął I miejsce w konkursie „Notatki w Internecie”.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Reżyseria dźwięku 2
    (2014) Wolf, Jerzy
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Strona internetowa poświęcona jest tematyce, realizowanej w drugim semestrze Reżyserii Dźwięku. Szczególną uwagę poświęcono tu wiedzy teoretycznej potrzebnej do skutecznego miksowania utworów muzycznych. Informacje i materiały będą przydatne dla osób, chcących zacząć naukę obsługi programów typu DAW (Digital Audio Workstation, czyli cyfrowa stacja robocza do obróbki audio) oraz różnego typu wtyczek do tychże programów. Mechanika działania programu REAPER, jak i wszystkich innych programów tego typu (płatnych i darmowych) jest bardzo podobna, więc doświadczenie zdobyte dzięki pracy z nim może być bez większych trudności przeniesione na dowolny inny DAW. Prezentowane na stronach materiały należy traktować jako streszczenie i opracowanie kluczowych kwestii poruszanych na zajęciach prowadzonych przez Pana dra inż. Pawła Małeckiego na kierunku Inżynieria Akustyczna Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH.

    Zakres tematyczny:
    • obsługa DAW – informacje konieczne do uruchomienia programu i mechanika jego działania oraz informacje na temat podstawowej obróbki,
    • efekty i manipulacja brzmieniem – opis efektów, których możemy użyć przy pracy z utworem muzycznym.
    Strona w 2014 r. została wyróżniona w konkursie „Notatki w Internecie”.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Podstawy modelowania akustyki wnętrz w programie CATT-Acoustic
    (2014) Sadowski, Krzysztof
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Strona internetowa zawiera podstawowy kurs modelowania akustycznego pomieszczeń z wykorzystaniem programu CATT-Acoustic. Zamieszczone na niej materiały mogą okazać się szczególnie przydatne studentom Inżynierii Akustycznej podczas zajęć laboratoryjnych z przedmiotu Akustyka Architektoniczna oraz innym zainteresowanym.

    Kurs modelowania akustycznego pomieszczeń składa się z następujących części:
    • Zapoznanie Czytelnika z programem CATT-Acoustic,
    • Wskazówki dotyczące instalacji i konfiguracji programu,
    • Wstępne informacje na temat przygotowanego projektu,
    • Budowa geometrii modelu,
    • Proces strojenia modelu,
    • Przeprowadzanie symulacji.
    Strona w 2014 r. została wyróżniona w konkursie „Notatki w Internecie”.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Wybrane aspekty analizy i kształtowania akustyki pomieszczeń
    (2014) Pyzik, Aleksandra
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Zarówno w dziedzinie sztuki jak i komunikacji, dźwięk pełni bardzo ważną rolę, często będąc nie tylko dopełnieniem wrażeń wizualnych, lecz podstawową formą przekazu. Dotarcie do grona odbiorców, np. podczas koncertu, spektaklu czy wykładu, wymaga posługiwania się dźwiękiem o najwyższej jakości. Znaczący wpływ na odbiór prezentowanych treści ma szeroko rozumiana akustyka sali koncertowej, teatralnej, czy audytoryjnej, w której odbywa się dane wydarzenie. Poddana subiektywnej ocenie wykonawców lub widowni, akustyka pomieszczenia bywa określana jako „dobra” lub „zła”, jednak dla wielu użytkowników sprecyzowanie swojego stanowiska jest problematyczne, zależy ono bowiem od wielu czynników związanych ze zjawiskiem rozchodzenia się dźwięku w pomieszczeniu oraz osobistych preferencji. W celu oceny jakości dźwięku docierającego do słuchacza wykonuje się więc pomiary wielkości fizycznych, których analiza ma przełożenie na subiektywne odczucia widowni. Kształtowanie akustyki dostosowanej do funkcji pomieszczenia jest natomiast złożonym procesem, który powinien zostać rozpoczęty już na etapie projektu architektonicznego. Równie istotne jest wykończenie pomieszczenia poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów, znacząco wpływających na jakość docierającego do słuchaczy dźwięku, a co za tym idzie odbiór prezentowanych treści. Niniejsza praca jest próbą opisu najważniejszych zjawisk zachodzących w zamkniętych pomieszczeniach, technik wykorzystywanych w procesie kształtowania akustyki sal oraz elementów oceny jakości akustycznej wnętrz o różnym przeznaczeniu.

    Strona w 2014 r. została wyróżniona w konkursie „Notatki w Internecie”.