Jednostka AGH  

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki

Ładuję...
Logo jednostki organizacyjnej

Email

Wyniki wyszukiwania

Teraz pokazywane1 - 4 z 4
  • Artykuł
    Otwarty dostęp
    Experiments and analysis of the limit stresses of a magnetorheological fluid
    (2022) Horak, Wojciech; Stępień, Barbara Iwona; Sapiński, Bogdan
    This paper presents the results of a rheological test of a commercial magnetorheological (MR) fluid (MRF-132DG). The research includes the problem of measuring and interpreting limit stresses under conditions close to the magnetic saturation of the fluid. Four different limit stresses were determined, two related to the yield point and two related to the flow point. Methods for determining limit stresses, especially due to excitation conditions, were also analysed. The aim of this study is to determine the effect of selected parameters on the values of limit stresses of the selected MR fluid. An additional objective is to highlight the problems of defining and interpreting individual limit stresses in MR fluids, particularly in the context of selecting the values of these stresses for the purpose of modeling systems with MR fluids.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    11 programów w pracy inżyniera
    (2022) Bołoz, Łukasz
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Kurs prezentuje oprogramowanie ważne dla codziennej pracy inżyniera. Podzielony on jest na 6 modułów:
    1. Tworzenie dokumentów tekstowych (Word),
    2. Pisanie równań i wzorów (MathType, MathCast, MathMagic),
    3. Tworzenie schematów, diagramów, szkiców, modeli, rysunków (Visio, DrawIO),
    4. Tworzenie rysunków 2D z 3D i nie tylko (Autodesk Inventor),
    5. Tworzenie arkuszy obliczeniowych (MathCad Prime, SMath Studio),
    6. Opracowanie i prezentacja danych (Origin Pro, Engauge Digitizer).
    Kurs skupiony jest na umiejętnościach praktycznego wykorzystania programowania pomocnego przy realizacji badań i projektów oraz podczas opracowywania ich efektów na każdej płaszczyźnie:
    • praca na dużych w pełni automatycznych dokumentach,
    • opracowywanie rysunków, schematów i diagramów,
    • digitalizacja materiałów analogowych,
    • pisanie złożonych równań i wzorów skrótami,
    • tworzenie arkuszy obliczeniowych,
    • obróbka statystyczna oraz prezentacja danych.
    W efekcie po ukończeniu kursu nie tylko z łatwością opracujesz sprawozdanie, projekt, pracę inżynierską czy magisterską, ale przede wszystkim będziesz przygotowany do pracy zawodowej w zakresie użytecznego oprogramowania oraz nabędziesz umiejętność szybkiego uczenia się i wykorzystywania nowych narzędzi odpowiednio do bieżących potrzeb.
  • Film
    Tylko metadane
    Rozwój zawodowy dydaktyków w erze cyfrowej
    (2022) Brzychczy, Edyta; Jakóbczyk, Joanna; Janus, Piotr; Chrząszcz, Agnieszka; Gandecka, Kamila
    Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
    Wzrost obecności i znaczenia technologii informacyjno-komunikacyjnych jest ściśle związany z zagadnieniem rozwijania szczególnych umiejętności, które ułatwią każdemu z nas funkcjonowanie w społeczeństwie cyfrowym. Kryzys pandemii ukazał, że umiejętności te – określane jako kompetencje cyfrowe – są niezbędne m. in. w dziedzinie edukacji, szczególnie w zakresie transformacji i aktualizowania procesu nauczania względem zachodzących zmian.

    Z nagrania dowiesz się między innymi:
    • jak wspierać rozwój zawodowy kadry akademickiej w obszarze umiejętności cyfrowych w nauczaniu i uczeniu się,
    • jakie czynniki sprzyjają, a jakie blokują wdrażanie strategicznych zmian w zakresie doskonalenia cyfrowego dydaktyków,
    • czy i w jakim stopniu podejście oparte na współpracy umożliwi instytucjom szkolnictwa wyższego rozwój w erze cyfrowej.
    Polecamy Państwa uwadze również materiały:
    # Competencies for Universities – using Technology in Education,
    # DigCompEdu – narzędzie „naszych czasów”,
    # Metodologia CUTE jako strategia instytucjonalnego rozwoju i wsparcia kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich,
    # Digital Competence Framework for Educators (DigCompEdu),
    # CUTE [strona: University of Copenhagen].
  • Film
    Tylko metadane
    Jak zostać Przyjacielem Studenta?
    (2023) Dulba, Barbara; Matusiak, Katarzyna; Schmidt-Polończyk, Natalia; Mazurek, Paweł; Baran, Wojciech
    Studium Języków Obcych
    Jaki jest przepis na dobrą relację ze studentami? Czego oczekują studenci, a czego prowadzący zajęcia? Jak tę relację w ogóle nawiązać, kiedy prowadzimy wykład, laboratoria czy seminarium? Między innymi o tych kwestiach dyskutowali nasi goście – nauczyciele akademiccy, wyróżnieni nominacją do lauru dydaktyka AGH w kategorii „Przyjaciel Studenta”. Z nagrania dowiesz się m.in.: jakie są doświadczenia pracowników AGH w zakresie budowania relacji ze studentami, jakie mają strategie budowania tych relacji, jak skracają dystans, niwelują różnice międzypokoleniowe i jak znajdują wspólny język.