Jednostka AGH  

Wydział Humanistyczny

Ładuję...
Logo jednostki organizacyjnej

Email

Wyniki wyszukiwania

Teraz pokazywane1 - 10 z 10
  • Film
    Tylko metadane
    Inżynier Plus: kompetencje społeczne
    (2020) Pyrkosz-Pacyna, Joanna
    Wydział Humanistyczny
    Dzięki webinarowi:
    • poznasz wyniki badań nad kompetencjami poszukiwanymi na rynku pracy,
    • dowiesz się, czym są kompetencje społeczne i na jakie rodzaje możemy je podzielić,
    • otrzymasz naukowe dowody potwierdzające skuteczność umiejętności miękkich w wyzwaniach zawodowych,
    • odpowiesz sobie na pytanie, jak możesz kształtować kompetencje społeczne swoich studentów.
  • Film
    Tylko metadane
    Praca zdalna, o sztuce wyznaczania granic
    (2020) Gądecki, Jacek
    Wydział Humanistyczny
    Dzięki webinarowi:
    • poznasz wyniki badań nad zjawiskiem pracy zdalnej,
    • zastanowisz się, jak ustanawiać zdrowe granice pomiędzy sferą prywatną i pracą w trybie home office,
    • przemyślisz użyteczność koncepcji work-life balance,
    • przyjrzysz się temu, czy potrafisz zadbać o siebie w pracy, zwłaszcza kiedy bardzo się z nią utożsamiasz.
  • Film
    Tylko metadane
    Uczyć o VR czy w VR?
    (2020) Guja, Jowita
    Wydział Humanistyczny
    Dowiesz się, jakie próby są podejmowane w AGH w obszarze zastosowania VR w dydaktyce. Poznasz zatem kilkuletnie doświadczenia z laboratorium VR EduVrLab. Zobaczysz przykłady zastosowania wirtualnej rzeczywistości.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Komunikacja społeczna
    (Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2021) Gałuszka, Damian; Guja, Jowita; Mamak-Zdanecka, Marzena; Migaczewska, Ewa; Ptaszek, Grzegorz; Pyrkosz-Pacyna, Joanna; Stojkow, Maria; Trzcińska, Izabela; Żuchowska-Skiba, Dorota
    Wydział Humanistyczny
    Autorzy przedstawili temat komunikowania z różnych perspektyw – m.in. kulturowej, społecznej, medialnej, edukacyjnej, organizacyjnej oraz na różnych poziomach komunikowania społecznego (interpersonalnego, w organizacji, medialnego, wizualnego, kulturowego i międzykulturowego). Wielość i różnorodność perspektyw pozwala spojrzeć całościowo na zagadnienie komunikowania społecznego; podręcznik stanowi kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej.
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Światotwórstwo w grach komputerowych
    (2023) Maj, Krzysztof M.
    Wydział Humanistyczny
    Kurs online stanowi praktyczne wprowadzenie do sposobów tworzenia świata fantastycznego na potrzeby projektowania doświadczenia narracyjnego (narrative design) gier wideo. Kurs ten więc nie jest przeznaczony dla osób chcących pogłębić wiedzę nt. programowania gier, level designu, scenariopisarstwa czy artystycznych aspektów grotwórstwa, a dla tych, którym bliska jest fanowska praktyka conworldingu czy world-buildingu i którzy chcieliby się przekonać, na ile jest ona zgodna ze standardami projektowymi branży gier wideo i aktualną wiedzą groznawczą. Kurs kładzie duży nacisk na analizę gier w formie komentarza wideo, a także pracę własną w dostarczonych narzędziach światotwórczych. Atutem jest też moduł samouczkowy, który pozwala na samodzielną ocenę, na ile umie się przekazaną tu wiedzę aplikować w praktyce. W kursie przeanalizujemy wspólnie następujące sposoby kreowania różnych elementów świata w następujących grach wideo:
    • BioShock Infinite,
    • Cyberpunk 2077,
    • Red Dead Redemption 2,
    • Tyranny,
    • The Elder Scrolls V: Skyrim,
    • Elden Ring,
    • Total War: Warhammer 3,
    • Deus Ex: Human Revolution,
    • Wiedźmin 3: Dziki Gon.
    Niezależnie przećwiczymy korzystanie z różnorodnych aplikacji ułatwiających szybkie prototypowanie światów gier wideo, tworzenie map myśli oraz zarządzanie encyklopediami i dokumentami konkordancyjnymi. Do ukończenia kursu wystarczą całkowicie dwie bezpłatne aplikacje (Nuclino oraz Miro), jednak niezależnie znajduje się tu też omówienie narzędzi wykorzystywanych przez profesjonalistów w branży oraz hobbystycznych światotwórców.
  • Książka
    Tylko metadane
    Dylematy etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu. Zagadnienia wybrane
    (2020) Mamak-Zdanecka, Marzena
    Wydział Humanistyczny
    W podręczniku omówiono zagadnienia: etyka, moralność, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR).
  • Zasób interaktywny
    Tylko metadane
    Smart City Smart Community
    (2021) Gądecki, Jacek
    Wydział Humanistyczny
    Kurs prezentuje koncepcję smart city oraz strategie i praktyki, związane z kształtowaniem tego środowiska życia w ramach koncepcji smart community.

    W ramach wykładu wprowadzającego wdrożono perspektywę socjo-technologiczną: traktując współczesne miasta jako maszyny społeczne, zdefiniowano smart city i wskazano aktorów pozaspołecznych (ICT) w kreowaniu koncepcji smart city. Przedstawiono tu również miasto jako żywe laboratorium – prezentując koncepcję living lab i jej znaczenie dla badań socjologicznych we współczesnym mieście.
  • Książka
    Tylko metadane
    Dekodowanie kultury – sztuka, inspiracja, innowacja
    (2020) Guja, Jowita
    Wydział Humanistyczny
    Podręcznik stanowi omówienie pojęć oraz zagadnień kluczowych dla współczesnych badań nad kulturą. Porusza problemy definicji kultury, jej genezy i funkcji ukazując je w optyce najważniejszych kulturoznawczych perspektyw min. biologicznej, ekonomiczno-społecznej, strukturalistycznej, poststrukturalistycznej i psychoanalitycznej.
  • Fragment książki
    Otwarty dostęp
    W stronę cyfrowej sztuki – analiza gier wideo
    (Wydawnictwa AGH, 2023) Kwolek, Jakub
    Tematem artykułu jest analiza gier wideo jako dzieł sztuki. Medium cyfrowe, jakim są gry, jest unikatowe, odmienne od każdego innego. Skupia się ono na wizualnych aspektach, jak np. obrazy czy rzeźby w sztuce, ale także angażuje w proces twórczy odbiorcę, w tym przypadku gracza. Gra daje możliwość obcowania z czymś utraconym w przeszłości, eksplorację dawnych kultur, potrafi postawić odbiorcę przed trudnymi decyzjami moralnymi, za które ten jest w pełni odpowiedzialny. Gry pozwalają na czynny udział odbiorcy w sztuce, za ich pośrednictwem może on eksplorować światy takich artystów jak Zdzisław Beksiński (gra Scorne), dosłownie zanurzając się w nie. Artykuł będzie więc teoretycznym wprowadzeniem w zarysowany zakres problemowy, koncentrującym się na miejscach wspólnych dla traktowanych w dyskursie przeciwstawnie gier oraz praktyk artystycznych.
  • Film
    Tylko metadane
    Tutorzy w AGH. Dyskusja online
    (2022) Klimkiewicz, Katarzyna; Ciesielka, Marta; Maj, Krzysztof M.; Chołda, Piotr
    Wydział Zarządzania AGH
    Dowiesz się, kim jest tutor akademicki i zastanowisz, czy jest to rola dla Ciebie, posłuchasz doświadczeń tutorów AGH, usłyszysz od nich co warto, a czego nie warto robić w procesie tutoringowym, jak budować relację w pracy spersonalizowanej ze studentami… i wiele, wiele innych.