Wydział Humanistyczny
Wyniki wyszukiwania
Komunikacja społeczna
Autorzy przedstawili temat komunikowania z różnych perspektyw – m.in. kulturowej, społecznej, medialnej, edukacyjnej, organizacyjnej oraz na różnych poziomach komunikowania społecznego (interpersonalnego, w organizacji, medialnego, wizualnego, kulturowego i międzykulturowego). Wielość i różnorodność perspektyw pozwala spojrzeć całościowo na zagadnienie komunikowania społecznego; podręcznik stanowi kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Smart City Smart Community
Kurs prezentuje koncepcję smart city oraz strategie i praktyki, związane z kształtowaniem tego środowiska życia w ramach koncepcji smart community.
W ramach wykładu wprowadzającego wdrożono perspektywę socjo-technologiczną: traktując współczesne miasta jako maszyny społeczne, zdefiniowano smart city i wskazano aktorów pozaspołecznych (ICT) w kreowaniu koncepcji smart city. Przedstawiono tu również miasto jako żywe laboratorium – prezentując koncepcję living lab i jej znaczenie dla badań socjologicznych we współczesnym mieście.
Dekodowanie kultury – sztuka, inspiracja, innowacja
Podręcznik stanowi omówienie pojęć oraz zagadnień kluczowych dla współczesnych badań nad kulturą. Porusza problemy definicji kultury, jej genezy i funkcji ukazując je w optyce najważniejszych kulturoznawczych perspektyw min. biologicznej, ekonomiczno-społecznej, strukturalistycznej, poststrukturalistycznej i psychoanalitycznej.
W stronę cyfrowej sztuki – analiza gier wideo
Tematem artykułu jest analiza gier wideo jako dzieł sztuki. Medium cyfrowe, jakim są gry, jest unikatowe, odmienne od każdego innego. Skupia się ono na wizualnych aspektach, jak np. obrazy czy rzeźby w sztuce, ale także angażuje w proces twórczy odbiorcę, w tym przypadku gracza. Gra daje możliwość obcowania z czymś utraconym w przeszłości, eksplorację dawnych kultur, potrafi postawić odbiorcę przed trudnymi decyzjami moralnymi, za które ten jest w pełni odpowiedzialny. Gry pozwalają na czynny udział odbiorcy w sztuce, za ich pośrednictwem może on eksplorować światy takich artystów jak Zdzisław Beksiński (gra Scorne), dosłownie zanurzając się w nie. Artykuł będzie więc teoretycznym wprowadzeniem w zarysowany zakres problemowy, koncentrującym się na miejscach wspólnych dla traktowanych w dyskursie przeciwstawnie gier oraz praktyk artystycznych.
Inżynier Plus: kompetencje społeczne
Dzięki webinarowi:
- poznasz wyniki badań nad kompetencjami poszukiwanymi na rynku pracy,
- dowiesz się, czym są kompetencje społeczne i na jakie rodzaje możemy je podzielić,
- otrzymasz naukowe dowody potwierdzające skuteczność umiejętności miękkich w wyzwaniach zawodowych,
- odpowiesz sobie na pytanie, jak możesz kształtować kompetencje społeczne swoich studentów.
Logika w myśleniu i podejmowaniu decyzji
Przedstawione zagadnienia obejmują następującą tematykę: logika jako nauka o zdaniach, spójniki (funktory) zdaniotwórcze, tablice zależności logicznych (tablice prawdy), tautologie, myślenie, rozumowanie, schematy wnioskowania, podejmowanie decyzji, błędy poznawcze.
Przedsiębiorczość
Przedstawione zagadnienia obejmują następującą tematykę: definicje przedsiębiorczości, intencja przedsiębiorcza, sukces przedsiębiorczy, innowacyjność, przedsiębiorca (potrzeba autonomii, wewnętrzne umiejscowienie kontroli, motywacja osiągnięć, pewność siebie i optymizm, wytrwałość, podejmowanie ryzyka, odporność na stres).
Światotwórstwo w grach komputerowych
Kurs online stanowi praktyczne wprowadzenie do sposobów tworzenia świata fantastycznego na potrzeby projektowania doświadczenia narracyjnego (narrative design) gier wideo. Kurs ten więc nie jest przeznaczony dla osób chcących pogłębić wiedzę nt. programowania gier, level designu, scenariopisarstwa czy artystycznych aspektów grotwórstwa, a dla tych, którym bliska jest fanowska praktyka conworldingu czy world-buildingu i którzy chcieliby się przekonać, na ile jest ona zgodna ze standardami projektowymi branży gier wideo i aktualną wiedzą groznawczą. Kurs kładzie duży nacisk na analizę gier w formie komentarza wideo, a także pracę własną w dostarczonych narzędziach światotwórczych. Atutem jest też moduł samouczkowy, który pozwala na samodzielną ocenę, na ile umie się przekazaną tu wiedzę aplikować w praktyce. W kursie przeanalizujemy wspólnie następujące sposoby kreowania różnych elementów świata w następujących grach wideo:
- BioShock Infinite,
- Cyberpunk 2077,
- Red Dead Redemption 2,
- Tyranny,
- The Elder Scrolls V: Skyrim,
- Elden Ring,
- Total War: Warhammer 3,
- Deus Ex: Human Revolution,
- Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Tutorzy w AGH. Dyskusja online
Dowiesz się, kim jest tutor akademicki i zastanowisz, czy jest to rola dla Ciebie, posłuchasz doświadczeń tutorów AGH, usłyszysz od nich co warto, a czego nie warto robić w procesie tutoringowym, jak budować relację w pracy spersonalizowanej ze studentami… i wiele, wiele innych.