Artykuł  

Building sentiment lexicons based on recommending services for the Polish language

Link do zdalnego zasobu
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
2016
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Gliwa, Bogdan
Zygmunt, Anna
Dąbrowski, Michał
Nr albumu:
Prawa dostępu
Dostęp: otwarty dostęp
Uwagi:
Prawa: CC BY 4.0
Attribution 4.0 International
Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0)

Inny tytuł
Typ zasobu:
artykuł
Wersja
wersja wydawnicza
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Numer czasopisma (rel.)
Numer czasopisma
Computer Science
2016 - Vol. 17 - No. 2
Szczegóły wydania / pracy
Uczelnia:
Opublikowane w: Computer Science. -:. Vol. 17 No. 2, pp. 163-185
Opis fizyczny:Skala:Zasięg:
ISBN:e-ISBN:
Seria:ISSN: 1508-2806e-ISSN: 2300-7036
Jednostka AGH:
Kierunek:
Forma studiów:
Stopień studiów:
Uzyskany tytuł:
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekty badawcze (rel.)
Projekt
Tytuł:
ID:Program:
Instytucja Finansująca
ROR: 
Dane badawcze:
Jednostki organizacyjne (rel.)
Wydarzenia (rel.)
Dyscyplina
Słowa kluczowe
sentiment analysis, sentiment lexicons, polarity lexicons, sentiment classification
Dyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt

Sentiment analysis has become a prominent area of research in computer science. It has numerous practical applications, e.g., evaluating customer satisfaction, identifying product promoters. Many methods employed in this task require language resources such as sentiment lexicons, which are unavailable for the Polish language. Such lexicons contain words annotated with their emotional polarization, but the manual creation of sentiment lexicons is very tedious. Therefore, this paper addresses this issue and describes a new method of building sentiment lexicons automatically based on recommending services. Next, the built lexicons were used in the task of sentiment classification.

Opis
Zawartość