Artykuł
Visibility determination in beam tracing with application for real-time sound simulation
Link do zdalnego zasobu
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
2014
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Pałka, Szymon
Głut, Barbara
Ziółko, Bartosz
Nr albumu:
Inny tytuł
Typ zasobu:
artykułWersja
wersja wydawnicza
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Szczegóły wydania / pracy
Uczelnia:
Jednostka AGH:
Kierunek:
Forma studiów:
Stopień studiów:
Uzyskany tytuł:
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekt
Tytuł:ROR: ![]()
Dane badawcze:
Dyscyplina
Słowa kluczowe
beam tracing, adaptive frustum, visibility determinationDyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt
This work presents some aspects of beam-tracing techniques used in sound simulation. The Adaptive Frustum algorithm, which was designed for detecting obstacles using beam subdivision, was reviewed for its efficiency as well as its accuracy. Some possible improvements have been suggested, however, they do not fully solve the problems of using this algorithm in real-time applications. Improved algorithm implementation was tested in five scenes with different characteristics and varying complexity.