Ocena wskaźnika nośności CBR dla wybranych gruntów spoistych i sypkich
Link do zdalnego zasobu
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Prawa dostępu
Inny tytuł
Typ zasobu:
praca dyplomowa, praca magisterskaWersja
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Szczegóły wydania / pracy
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekt
Tytuł:Dyscyplina
Słowa kluczowe
wskaźnik nośności CBR, parametry fizyczne, pęcznienie, nasyp, wał, evaluation of California Bearing Ratio, physical parameters, swelling, embankment, shaftDyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt
The aim of these master’s thesis is the evaluation of California Bearing Ratio two cohesion soils (loam, silt) and one cohesion less (sand). Thesis contains three parts. First part brings the base and methods of sign the evaluation of California Bearing Ratio. In second part presented performed research of the basic physical parameters of soils. The last fragment presents laboratory part of subject (topic) with calculations and conclusions from conducted research, where focused on the swelling cohesive soils and determination the evaluation of California Bearing Ratio for individual soils. On the basis of the results obtained it was possible to determine whether the ground test can be used in road construction as a material incorporated into embankments or shaft.
Celem pracy jest ocena nośności CBR dwóch gruntów spoistych (ił, pył) oraz materiału sypkiego (materiał pohutniczy). Praca składa się z trzech części. Część pierwsza przybliża podstawy oraz metodę oznaczania wskaźnika nośności CBR. W części drugiej zaprezentowano wykonywane badania podstawowych parametrów fizycznych gruntów. W ostatnim fragmencie przedstawiono część laboratoryjną tematu wraz z obliczeniami i wnioskami z przeprowadzonych badań, gdzie skupiono się na badaniu pęcznienia gruntów spoistych oraz na oznaczaniu wskaźnika nośności dla poszczególnych gruntów. Na podstawie uzyskanych wyników możliwe było określenie czy badany grunt można wykorzystać przy budowie dróg jako materiał wbudowywany do nasypów czy wałów.