Praca dyplomowa  

Ocena zmian środowiska po wybudowaniu obwodnicy miasta Biecz

dc.contributor.authorGołębiowska, Anna
dc.contributor.departmentWydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska
dc.contributor.reviewerBajda, Tomasz
dc.contributor.supervisorGałaś, Andrzej
dc.date.defence2018-11-06
dc.date.submitted2018-10-30
dc.description.abstractCelem pracy było wskazanie w jakim stopniu obwodnica Biecza, która została zbudowana w celu zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom miasta, wpłynęła na zmiany w środowisku. Badaniu poddany został w szczególności stan gleby w okolicy obwodnicy, co pozwoliło na stwierdzenie, że stężenia metali ciężkich tj. miedzi, kadmu, ołowiu i cynku nie przekroczyły dopuszczalnej normy. Największe zawartości metali ciężkich wykazują próbki zlokalizowane przy skrzyżowaniu obwodnicy z ul. Załawie, z czym wiąże się emisja zanieczyszczeń przez wszelkiego rodzaju pojazdy. Wśród zanieczyszczeń dominowały ołów oraz miedź, osiągając najwyższe stężenie 43,4 ppm dla Pb oraz 34,7 ppm dla Cu. Przeprowadzone badania pozwalają uznać, że inwestycja jest korzystna dla mieszkańców Biecza, a zarazem nie spowodowała dużych destrukcyjnych zmian dla środowiska naturalnego.pl
dc.description.abstractThe purpose of the work was to indicate in what extent the ringroad of Biecz, which was built to ensure the safety of the city dwellers, influenced changes in the environment. The condition of the soil near the ringroad was particularly tested, which al-lowed to conclude that concentrations of heavy metals ie copper, cadmium, lead and zinc, did not exceed the permissible standard. The highest heavy metal contents are found in samples located at the intersection of the beltway with ul. Załawie, which involves the emission of pollutants through a small type of travel. Among the pollutants, lead and copper predominated, reaching the highest concentration of 43.4 ppm for Pb and 34.7 ppm for Cu. The research allowed to recognize that the investment is beneficial for the inhabitants of Biecz, and at the same time did not cause major destructive changes to the natural environment.en
dc.description.typepraca magisterska
dc.identifier.other294/18pl
dc.identifier.urihttps://repo.agh.edu.pl/handle/AGH/72204
dc.language.isopol
dc.rightsAccess rights reserved
dc.rights.accesszastrzeżony dostęp
dc.rights.accessNoteZarządzenie Rektora AGH
dc.rights.urihttps://repo.agh.edu.pl/info/restricted-access
dc.subjectobwodnicapl
dc.subjectoddziaływaniepl
dc.subjectdegradacjapl
dc.subjectglebypl
dc.subjectstężenie metalipl
dc.subjectringroaden
dc.subjectimpacten
dc.subjectdegradationen
dc.subjectsoilen
dc.subjectconcentration of metalsen
dc.titleOcena zmian środowiska po wybudowaniu obwodnicy miasta Bieczpl
dc.title.alternativeAssessment of environmental changes after the construction of the Biecz ring roaden
dc.typepraca dyplomowa
dspace.entity.typePublication
thesis.degree.disciplineOchrona Środowiska (WGGiOŚ)pl
thesis.degree.formOfStudystacjonarnepl
thesis.degree.grantorAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowiepl
thesis.degree.levelstudia drugiego stopniapl
thesis.degree.namemagister inżynierpl
thesis.description.otherinfoCorrect – DRS, courseIDpl
thesis.identifier.dxp218809
thesis.statusORPDORPPD1_sent
Pliki