Jednostka AGH
Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej
10 wyniki
Wyniki wyszukiwania
Teraz pokazywane1 - 10 z 10
- Zasób interaktywnyTylko metadaneJęzyk R i uczenie maszynowe(2015) Kiepas, PatrykWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejStrona zawiera podstawowe wiadomości dotyczące języka R i uczenia maszynowego. Materiał został podzielony na dwie części. Część pierwsza jest wprowadzeniem w świat języka R. Znajdują się tu zwięzłe opisy najczęściej używanych pojęć w świecie R, zilustrowane kodem języka R. Zakres materiału obejmuje przygotowanie środowiska R, prace z danymi oraz wizualizację danych. Wymagana jest od czytelnika znajomość podstaw programowania w tym pojęć takich jak zmienna, pętla czy funkcja. Druga część jest krótkim wprowadzeniem do uczenia maszynowego. Znajduje się tu wprowadzający wykład, opisujący podstawowe pojęcia uczenia maszynowego. Zaprezentowano tu również przykłady konkretnych problemów do rozwiązania. Zakres materiału obejmuje opis składników uczenia maszynowego, tworzenie i uruchamianie eksperymentów oraz ewaluację stworzonych rozwiązań. Od czytelnika wymagana jest tylko znajomość podstaw języka R. Strona w 2015 r. zajęła I miejsce w konkursie „Notatki w Internecie”.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneJęzyki formalne i kompilatory(2010) Strojny, UrszulaWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejZagadnienie języków formalnych i kompilatorów łączy elementy humanistycznych nauk o języku z inżynieryjnym podejściem do wiedzy. W części teoretycznej wyodrębnione zostały trzy działy: wstępne informacje, zagadnienia dotyczące języków formalnych oraz treści związane z automatami i kompilatorami, a także dodatkowo moduł BPMN, który poszerza zakres materiału o treści z laboratoriów. W części praktycznej znajdują się wskazówki dotyczące odgadywania języka generowanego przez gramatykę oraz gramatyki na podstawie wygenerowanego kodu. Znajdziesz tutaj także Quiz, umożliwiający sprawdzenie zdobytej wiedzy oraz test z działu BPMN.
Strona brała udział w konkursie „Notatki w Internecie”. - Zasób interaktywnyTylko metadaneWstęp do projektowania obiektowego w języku C++(2015) Błach, PawełWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejWstęp do programowania obiektowego w języku C++ – praca powstała w ramach realizowanego przedmiotu Języki i Metody Programowania II kierunku Informatyka na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej. Z racji na dużą popularność przedstawianego zagadnienia, strona może okazać się bardzo pomocna również na innych kierunkach realizujących zbliżoną tematykę, a także dla osób pragnących rozwijać się w tym kierunku. Prezentowane zagadnienia:
- klasy i obiekty,
- konstruktory,
- dziedziczenie,
- funkcje wirtualne.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneProgramowanie w języku C++(2022) Kłeczek, PawełWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejKurs pozwoli:
- Poznać podstawowe zasady i dobre praktyki tworzenia programów komputerowych w paradygmacie programowania zorientowanego na obiekty (object-oriented programming, OOP) na przykładzie języka C++, w oparciu o jeden z najnowszych stosowanych obecnie standardów (tzw. standard C++14),
- Nauczyć się efektywnie wykorzystywać funkcjonalności udostępnianej przez bibliotekę standardową języka C++,
- Poznać dobre praktyki programistyczne i zasady inżynierskie (DRY, KISS, YAGNI itd.).
Kurs przeznaczony jest dla osób, które opanowały już podstawy języka C. Dobrze zatem, aby osoba rozpoczynająca kurs:
- Umiała się posługiwać zintegrowanym środowiskiem programistycznym (IDE),
- Znała ideę korzystania z narzędzi do automatycznego generowania konfiguracji budowania projektu (np. Cmake).
- FilmTylko metadaneJak angażować studentów w trakcie wykładów?(2023) Kluza, KrzysztofWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejDzięki webinarowi poznasz strategie i narzędzia, dzięki którym Twój wykład będzie angażujący i interaktywny, zobaczysz możliwości do zaadaptowania rozwiązań zarówno do wykładu stacjonarnego jak i online, podpatrzysz sprawdzone praktyki od nauczyciela akademickiego, który uczy zajęć informatycznych w AGH.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAutomatyka budynkowa – aplikacje inteligentne, Internet Rzeczy(2021) Ożadowicz, AndrzejWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejAutor kursu prezentuje podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną z rozwiązaniami, platformami systemowymi i technologiami wykorzystywanymi w automatyce domowej i budynkowej, inteligentnych aplikacjach dla użytkowników i administratorów budynków oraz coraz popularniejszej idei wszechobecnych sieci teleinformatycznych – Internetu Rzeczy. Dodatkowo przedstawia kilka podstawowych technologii i standardów sieciowych systemów automatyki budynkowej, w oparciu o wybrane zagadnienia prezentowane na zajęciach praktycznych w Laboratorium Automatyki Budynkowej AutBudNet AGH dla Studentów kilku wydziałów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Podstawowe sekcje kursu:
- SMART HOME – inteligentny dom,
- SMART BUILDING – inteligentne budynki,
- BUILDING AUTOMATION – systemy automatyki budynkowej,
- INTERNET RZECZY – nowa koncepcja automatyki.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneSystemy analizy i klasyfikacji sygnałów(2010) Łabaj, WeronikaWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejKurs Systemy analizy i klasyfikacji sygnałów dla kierunku Informatyka Stosowana na Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej prowadził dr inż Andrzej Izworski. Powstała strona internetowa przedstawia zagadnienia omawiane na wykładach. Zagadnienia tematyczne:
- sygnał (DSP, czym jest?, parametry sygnałów, zawód prezenter radiowy),
- Fourier (analiza i składowe sygnału, DFT, funkcje okna, FFT, DFT człowieka, analiza HRV),
- konwersja A/C (po co?, próbkowanie sygnału, aliasing, segmentacja),
- filtry (rodzaje filtrów, filtry cyfrowe, zakłócony sygnał, kardiotokografia),
- systemy (podstawowa zasada DSP, systemy, systemy LTI,odpowiedź impulsowa, splot).
- Zasób interaktywnyTylko metadaneTeoria nowoczesnej grafiki komputerowej(2009) Strojny, UrszulaWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejStrona internetowa powstała na podstawie materiałów z wykładu do przedmiotu Teoria Nowoczesnej Grafiki Komputerowej prowadzonego przez Pana dra hab. inż. Tadeusza Szubę, prof. AGH. W części teoretycznej znajdziesz najważniejsze treści przedstawione na wykładach z przedmiotu, wzbogacone o różnorodne ciekawostki i informacje dodatkowe (zagadnienia: definicje, historia grafiki komputerowej, grafika rastrowa a grafika wektorowa, filozofia nowoczesnej grafiki komputerowej, systemy przechwytywania ruchu, sztuczna inteligencja w grafice komputerowej, technologia CUDA, przykładowe zastosowania nowoczesnej grafiki komputerowej). W części praktycznej zebrano informacje dotyczące kilku przykładowych programów stosowanych w nowoczesnej grafice komputerowej, a także praktyczne ćwiczenia umożliwiające sprawdzenie zdobytej wiedzy.
Strona w 2012 r. zajęła II miejsce w konkursie „Notatki w Internecie”. - Zasób interaktywnyTylko metadaneAnaliza i równania różniczkowe(2009) Kuligowski, S.; Wójcik, R.Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejStrona internetowa zawiera szczegółowe opracowania trzydziestu wykładów, poświęconych analizie matematycznej, prowadzonych przez dr Janinę Niedobę na I roku kierunku Elektroniki i Telekomunikacji (Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej). Strona brała udział w konkursie „Notatki w Internecie”.
- FilmTylko metadaneDydaktyka na dwóch krańcach świata, czyli od Sapporo do Kalabrii(2023) Adrian, Weronika Teresa; Mazur, Michał; Stąporek, MartaWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejDzięki webinarowi dowiesz się, jak na pracę ze studentami wpływają różnice kulturowe, zastanowisz się, jakie dobre praktyki z Japonii i z Włoch, można zaszczepić na polskim podwórku, posłuchasz intrygującej dyskusji o kontrastach i różnorodnych perspektywach na świat akademicki.