MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
Stały identyfikator URI dla tego zbioru
Przeglądanie
Przeglądanie MATERIAŁY DYDAKTYCZNE według tytułu
Wyników na stronę
Opcje sortowania
- Zasób interaktywnyTylko metadane11 programów w pracy inżyniera(2022) Bołoz, ŁukaszWydział Inżynierii Mechanicznej i RobotykiKurs prezentuje oprogramowanie ważne dla codziennej pracy inżyniera. Podzielony on jest na 6 modułów:
- Tworzenie dokumentów tekstowych (Word),
- Pisanie równań i wzorów (MathType, MathCast, MathMagic),
- Tworzenie schematów, diagramów, szkiców, modeli, rysunków (Visio, DrawIO),
- Tworzenie rysunków 2D z 3D i nie tylko (Autodesk Inventor),
- Tworzenie arkuszy obliczeniowych (MathCad Prime, SMath Studio),
- Opracowanie i prezentacja danych (Origin Pro, Engauge Digitizer).
- praca na dużych w pełni automatycznych dokumentach,
- opracowywanie rysunków, schematów i diagramów,
- digitalizacja materiałów analogowych,
- pisanie złożonych równań i wzorów skrótami,
- tworzenie arkuszy obliczeniowych,
- obróbka statystyczna oraz prezentacja danych.
- FilmTylko metadane7 zasad dobrego feedbacku w dydaktyce(2023) Baran, WojciechCentrum e-Learningu i Innowacyjnej DydaktykiDzięki webinarowi: rozważysz, jaki jest Twój styl feedbacku i jak radzisz sobie z zadaniem oceniania jako nauczyciel, poznasz z bliska trzy z siedmiu kierunkowskazów dobrej praktyki feedbacku, poznasz narzędzia i metody przydatne dla udzielania wysokiej jakości informacji zwrotnej. Zobacz także artykuł: 7 zasad feedbacku w dydaktyce.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAlgebra liniowa i geometria analityczna(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2017) Góra, Michał; Kowalik, AgnieszkaWydział Matematyki StosowanejPodręcznik poświęcony jest podstawowym zagadnieniom związanym z liczbami zespolonymi, macierzom, wektorom, równaniom liniowym, prostym i płaszczyznom. Podręcznik zawiera podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady obliczeń.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAlgorytmy genetyczne(2009) Kamiński, Mateusz; Koruba, TamaraWydział Fizyki i Informatyki StosowanejAlgorytmy genetyczne (AG) stanowią podgrupę algorytmów ewolucyjnych. Są to algorytmy poszukiwania oparte na mechanizmach doboru naturalnego oraz dziedziczności. Oznacza to, iż wykorzystujemy ewolucję, aby poprzez operatory (mutacje i krzyżowanie) otrzymać z niemal losowych danych to, co będziemy uważać za poprawne. AG pracują na zakodowanej formie rozwiązań oraz na całej populacji rozwiązań. Bazują tylko na funkcji celu (nie musi być ona ciągła ani różniczkowalna, ani także nie musi być funkcją analityczną). Zagadnienia tematyczne strony:
- wprowadzenie (tradycyjna optymalizacja, ewolucja biologiczna, ogólna koncepcja AG, terminologia),
- podstawy teoretyczne,
- testowanie AG,
- realizacje AG,
- techniki specjalne,
- metody zaawansowane.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAlgorytmy i struktury danych(2009) Kozaczka, Mirosław; Miścicki, MarcinStrona zawiera informacje na temat:
- algorytmów (m.in. definicje, własności, cechy, zapis, rekurencja, problemy, złożoność obliczeniowa),
- algorytmów sortujących (sortowanie bąbelkowe, przez wybieranie, wstawianie, sortowanie, szybkie sortowanie, kopcowanie, i metodą Shella),
- struktur danych (stos, kolejka, lista, drzewa, grafy).
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAnaliza i równania różniczkowe(2009) Kuligowski, S.; Wójcik, R.Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejStrona internetowa zawiera szczegółowe opracowania trzydziestu wykładów, poświęconych analizie matematycznej, prowadzonych przez dr Janinę Niedobę na I roku kierunku Elektroniki i Telekomunikacji (Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej). Strona brała udział w konkursie „Notatki w Internecie”.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneAutomatyka budynkowa – aplikacje inteligentne, Internet Rzeczy(2021) Ożadowicz, AndrzejWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii BiomedycznejAutor kursu prezentuje podstawową wiedzę teoretyczną i praktyczną związaną z rozwiązaniami, platformami systemowymi i technologiami wykorzystywanymi w automatyce domowej i budynkowej, inteligentnych aplikacjach dla użytkowników i administratorów budynków oraz coraz popularniejszej idei wszechobecnych sieci teleinformatycznych – Internetu Rzeczy. Dodatkowo przedstawia kilka podstawowych technologii i standardów sieciowych systemów automatyki budynkowej, w oparciu o wybrane zagadnienia prezentowane na zajęciach praktycznych w Laboratorium Automatyki Budynkowej AutBudNet AGH dla Studentów kilku wydziałów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Podstawowe sekcje kursu:
- SMART HOME – inteligentny dom,
- SMART BUILDING – inteligentne budynki,
- BUILDING AUTOMATION – systemy automatyki budynkowej,
- INTERNET RZECZY – nowa koncepcja automatyki.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneBadania operacyjne(2009) Juszczyk, BartłomiejWydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i ElektronikiStrona internetowa jest zbiorem materiałów pomocnych w ćwiczeniach obliczeniowych z badań operacyjnych. Materiały zostały opracowane na podstawie ćwiczeń tablicowych i wykładów z tego przedmiotu – zajęć prowadzonych na II semestrze II roku kierunku Automatyka i Robotyka na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Elektroniki AGH. Strona brała udział w konkursie „Notatki w Internecie”.
- FilmTylko metadaneBadania pirotechnicznych mas zapalczych(2019) Gloc, Paweł; Hetmańska, Marta; Słowiński, KonradWydział Górnictwa i GeoinżynieriiWyroby pirotechniczne służą do wytwarzania ciepła, światła, dźwięku, gazu, dymu lub kombinacji tych efektów w wyniku reakcji chemnicznej. Znalazły zastosowanie do celów cywilnych oraz wojskowych (fajerwerki, napalm wojskowy, wytwarzanie dymu w celach sygnalizacyjnych, maskujących, widowiskowych, napędzania rakiet nośnych). Film prezentuje efekty doświadczeń prowadzonych w ramach badań mas pirotechnicznych. Badaniu poddano próbkę pirotechniczną 1,0BM (10% krzemu, 90% tlenku bizmutu) i 4,0BM (40% krzemu, 60% tlenku bizmutu) w celu oceny mas pirotechnicznych pod kątem możliwości ich zastosowania w konstrukcjach zapalników górniczych. Zakres przeprowadzonego badania:
- Badanie procesu spalania w stanie nasypowym na „łyżeczce do spalań”,
- Badanie prędkości spalania w stanie nasypowym w „łódeczkach laboratoryjnych”,
- Badanie przenoszenia spalania w stanie zagęszczonym w tulejkach,
- Badanie inicjacji spalania w stanie nasypowym od zapalnika pirotechnicznego.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneBudowle i konstrukcje w ochronie zabytków(2009) Szymański, TomaszZakres materiału obejmuje dwa semestry i został przygotowany pod kątem studiów na kierunku: „Inżynieria Środowiska”. Całość została podzielona na trzy części. W pierwszej przedstawiono zagadnienia konstrukcyjne. Druga to informacje głównie z zakresu architektury. W trzeciej znajdują się dane pomocne podczas nauki, czyli materiały źródłowe oraz testy sprawdzające poziom wiedzy. Praca powstała na podstawie KONSPEKTÓW POMOCNICZYCH DLA POTRZEB DYDAKTYKI autorstwa dr inż. Zdzisława Kohutka. Strona brała udział w konkursie „Notatki w Internecie”.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneCałka nieoznaczona(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2017) Drwięga, Tomasz; Nosek, KonradWydział Matematyki StosowanejPrzedstawiono zagadnienia funkcji pierwotnej i całki nieoznaczonej, całkowanie, rozkład funkcji wymiernej na sumę wielomianu i ułamka wymiernego, ułamki proste i ich całkowanie, całki z funkcji różnych typów oraz podstawienia (Eulera, trygonometryczne w całce niewymiernej). Podręcznik zawiera podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady obliczeń.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneCałka oznaczona funkcji jednej zmiennej rzeczywistej(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2017) Majdak, WitoldWydział Matematyki StosowanejW podręczniku omówiono definicję i własności całki Riemanna, zasadnicze twierdzenia rachunku całki oznaczonej Riemanna, pojęcie całkowania i całek niewłaściwych. Dodatkowo autorzy przedstawili przykłady obliczeń pól figur płaskich, długości łuku krzywych, objętości brył i pól powierzchni obrotowych. W ostatnim rozdziale podręcznika omówiono temat zastosowania całek oznaczonych w fizyce.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneChemia ogólna(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2018) Grysakowski, Bartosz; Krawiec, Halina; Łukaszczyk, Alicja; Proniewicz, Edyta; Starowicz, Maria; Szklarz, Zbigniew; Święch, DominikaWydział OdlewnictwaPodręcznik obejmuje podstawową wiedzę z zakresu pojęć chemicznych, budowy materii, stanów skupienia materii, związków nieorganicznych, kinetyki i statyki chemicznej, termodynamiki, chemii roztworów, elektrochemii, chemii organicznej i chemii polimerów. Przedstawiono również reakcje i obliczenia chemiczne.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneCiągi liczbowe(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2017) Czyżewska, KatarzynaWydział Matematyki StosowanejStanowi krótkie kompendium wiedzy, w którym znaleźć można definicję ciągu, typu i granicę ciągu, własności i symbole granic. Autorzy przedstawili również twierdzenia umożliwiające wyliczanie granic ciągów, metody ich obliczania oraz pojęcie podciągu i WKW zbieżności ciągu. Podręcznik zawiera podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady obliczeń.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneCiągłość funkcji jednej zmiennej rzeczywistej(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2017) Barbaszewska-Wiśniowska, AnnaWydział Matematyki StosowanejPodręcznik stanowi krótkie kompendium wiedzy na temat ciągłości funkcji. Omówiono definicję ciągłości funkcji, pojęcie funkcji nieciągłej wraz z jej typami, własności funkcji ciągłych oraz pojęcie twierdzenia Darboux. Podręcznik zawiera podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady obliczeń.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneClassical and isogeometric finite element method(Akademia Górniczo-Hutnicza im. St. Staszica w Krakowie, 2021) Paszyński, MaciejWydział Informatyki, Elektroniki i TelekomunikacjiThe textbook presents a comprehensive introduction to the finite element method, including methods of isogeometric analysis. The chapters are supplemented with sample MATLAB codes (runnable in the free version of Octave). The textbook is aimed at students of engineering and computer science, and therefore focuses on the practical and implementation aspects of particular topics related to the finite element method.
- Zasób interaktywnyTylko metadaneCorporate social responsibility(2021) Klimkiewicz, KatarzynaWydział Zarządzania
Corporate Social Responsibility (CSR) is a management concept that stresses the importance of the enterprises’ responsibility of for their impacts on the society and environment. Companies can of course exert both: positive and negative impact towards their surroundings, therefore CSR calls for minimizing adverse impact and maximizing mutual values for all stakeholders.
CSR has become a very popular concept these days and firms often communicate their engagement both to attract potential customers and employees and to gain competitive advantage, too. However, CSR has also its dark side – it seems to be used for greenwashing and presenting only the bright sides of the business while the substantial controversial issues remain unveiled.
The participants of the course will learn the crucial aspects of CSR, understand the difference between CSR and traditional management concepts, recognize the role of CSR and Sustainability in developing business strategy. Numerous examples will make it easy to see how CSR can be implemented. The course is designed to encourage the participants to solve different problems, offer comments and, exchange knowledge. The participants will also get inspired by real life examples as well as invited to share their own experience in the field of CSR.
- FilmTylko metadaneCreative Writing – jak twórcze pisanie pomaga ruszyć głową(2021) Baran, WojciechCentrum e-Learningu i Innowacyjnej DydaktykiW trakcie webinaru: zastanowisz się, co pisanie wnosi do Twojego życia, potrenujesz w kreatywnej rozgrzewce szarych komórek tworzenie krótkich tekstów, rozważysz, jak budować metafory, które pozwolą Ci komunikować prosto i barwnie zarazem, przyjrzysz się temu, jak pisanie może rozwijać takie kompetencje, jak rezyliencja, samoświadomość, czy stawianie sobie celów.
- FilmTylko metadaneDe Niro korzystałby z Miro(2021) Wrona-Czapla, AnnaCentrum e-Learningu AGHDzięki webinarowi:
- poznasz świetne, darmowe narzędzie do współpracy online,
- potrenujesz pracę w MIRO na zaproponowanych ćwiczeniach,
- otrzymasz świetne wprowadzanie do narzędzia oraz pomysły na to, jak wykorzystać je w celach dydaktycznych!
- KsiążkaTylko metadaneDekodowanie kultury – sztuka, inspiracja, innowacja(2020) Guja, JowitaWydział HumanistycznyPodręcznik stanowi omówienie pojęć oraz zagadnień kluczowych dla współczesnych badań nad kulturą. Porusza problemy definicji kultury, jej genezy i funkcji ukazując je w optyce najważniejszych kulturoznawczych perspektyw min. biologicznej, ekonomiczno-społecznej, strukturalistycznej, poststrukturalistycznej i psychoanalitycznej.