Zasób interaktywny  

Światotwórstwo w grach komputerowych

DOI:
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
2023
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Nr albumu:
Prawa dostępu
Dostęp: otwarty dostęp
Uwagi:
Prawa: CC BY-SA 4.0 PL
Attribution-ShareAlike 4.0 International
Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa

Inny tytuł
Typ zasobu:
zasób interaktywny, kurs e-learningowy
Wersja
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Numer czasopisma (rel.)
Szczegóły wydania / pracy
Uczelnia:
Opublikowane w:. -:.,
Opis fizyczny:Skala:Zasięg:
ISBN:e-ISBN:
Seria:ISSN:e-ISSN:
Jednostka AGH: Wydział Humanistyczny
Kierunek:
Forma studiów:
Stopień studiów:
Uzyskany tytuł:
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekty badawcze (rel.)
Projekt
Zintegrowany Program Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie
(POWR.03.05.00-00-Z307/17) funder name
Projekt
Tytuł:
ID:Program:
Instytucja Finansująca
ROR: 
Dane badawcze:
Jednostki organizacyjne (rel.)
Wydarzenia (rel.)
Dyscyplina
Słowa kluczowe
przedmioty humanistyczno-społeczne, allotopia, conlang, conworld, groznawstwo, gry wideo, gry wideo w perspektywie interdyscyplinarnej, ludologia, ludotopia, narrative design, światotwórstwo, światy gier wideo, szybkie prototypowanie światów gier wideo
Dyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt

Kurs online stanowi praktyczne wprowadzenie do sposobów tworzenia świata fantastycznego na potrzeby projektowania doświadczenia narracyjnego (narrative design) gier wideo. Kurs ten więc nie jest przeznaczony dla osób chcących pogłębić wiedzę nt. programowania gier, level designu, scenariopisarstwa czy artystycznych aspektów grotwórstwa, a dla tych, którym bliska jest fanowska praktyka conworldingu czy world-buildingu i którzy chcieliby się przekonać, na ile jest ona zgodna ze standardami projektowymi branży gier wideo i aktualną wiedzą groznawczą. Kurs kładzie duży nacisk na analizę gier w formie komentarza wideo, a także pracę własną w dostarczonych narzędziach światotwórczych. Atutem jest też moduł samouczkowy, który pozwala na samodzielną ocenę, na ile umie się przekazaną tu wiedzę aplikować w praktyce. W kursie przeanalizujemy wspólnie następujące sposoby kreowania różnych elementów świata w następujących grach wideo:

  • BioShock Infinite,
  • Cyberpunk 2077,
  • Red Dead Redemption 2,
  • Tyranny,
  • The Elder Scrolls V: Skyrim,
  • Elden Ring,
  • Total War: Warhammer 3,
  • Deus Ex: Human Revolution,
  • Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Niezależnie przećwiczymy korzystanie z różnorodnych aplikacji ułatwiających szybkie prototypowanie światów gier wideo, tworzenie map myśli oraz zarządzanie encyklopediami i dokumentami konkordancyjnymi. Do ukończenia kursu wystarczą całkowicie dwie bezpłatne aplikacje (Nuclino oraz Miro), jednak niezależnie znajduje się tu też omówienie narzędzi wykorzystywanych przez profesjonalistów w branży oraz hobbystycznych światotwórców.

Opis
Kurs został opracowany w ramach Zintegrowanego Programu Rozwoju Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Zawartość