Światotwórstwo w grach komputerowych
Link do zdalnego zasobu
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Inny tytuł
Typ zasobu:
zasób interaktywny, kurs e-learningowyWersja
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Szczegóły wydania / pracy
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekt
Tytuł:Dyscyplina
Słowa kluczowe
przedmioty humanistyczno-społeczne, allotopia, conlang, conworld, groznawstwo, gry wideo, gry wideo w perspektywie interdyscyplinarnej, ludologia, ludotopia, narrative design, światotwórstwo, światy gier wideo, szybkie prototypowanie światów gier wideoDyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt
Kurs online stanowi praktyczne wprowadzenie do sposobów tworzenia świata fantastycznego na potrzeby projektowania doświadczenia narracyjnego (narrative design) gier wideo. Kurs ten więc nie jest przeznaczony dla osób chcących pogłębić wiedzę nt. programowania gier, level designu, scenariopisarstwa czy artystycznych aspektów grotwórstwa, a dla tych, którym bliska jest fanowska praktyka conworldingu czy world-buildingu i którzy chcieliby się przekonać, na ile jest ona zgodna ze standardami projektowymi branży gier wideo i aktualną wiedzą groznawczą. Kurs kładzie duży nacisk na analizę gier w formie komentarza wideo, a także pracę własną w dostarczonych narzędziach światotwórczych. Atutem jest też moduł samouczkowy, który pozwala na samodzielną ocenę, na ile umie się przekazaną tu wiedzę aplikować w praktyce. W kursie przeanalizujemy wspólnie następujące sposoby kreowania różnych elementów świata w następujących grach wideo:
- BioShock Infinite,
- Cyberpunk 2077,
- Red Dead Redemption 2,
- Tyranny,
- The Elder Scrolls V: Skyrim,
- Elden Ring,
- Total War: Warhammer 3,
- Deus Ex: Human Revolution,
- Wiedźmin 3: Dziki Gon.