Fragment książki  

Projektowanie systemu chłodzenia podzespołów samochodu elektrycznego – chłodzenie pasywne

DOI:
Link do zdalnego zasobu
Dostęp z terminali w BG AGH
Data publikacji
2024
Data publikacji (copyright)
Data prezentacji
Data obrony
Data nadania stopnia
Autorzy (rel.)
Krzewiński, Wiktor
Nr albumu:
Prawa dostępu
Dostęp: otwarty dostęp
Uwagi:
Prawa: Licencja AGH (Publikacje uczelniane)
AGH Licence (University Press) - Fair Use
Licencja AGH (Publikacje uczelniane) - Dozwolony użytek chronionych utworów

Inny tytuł
Designing the cooling system for the components of an electric vehicle – passive cooling
Typ zasobu:
fragment książki, rozdział, publikacja pokonferencyjna
Wersja
wersja wydawnicza
Sygnatura:
Nr normy / patentu
Numer czasopisma (rel.)
Szczegóły wydania / pracy
Uczelnia:
Opublikowane w: Artykuły Laureatów 64. Barbórkowej Konferencji Studenckich Kół Naukowych AGH. - Kraków: Wydawnictwa AGH., str. 97-107
Opis fizyczny:Skala:Zasięg:
ISBN: 978-83-67427-86-9e-ISBN:
Seria: Seria:ISSN: 3071-7019e-ISSN:
Jednostka AGH:
Kierunek:
Forma studiów:
Stopień studiów:
Uzyskany tytuł:
Instytucja sprawcza:
Redaktorzy (rel.)
Promotorzy (rel.)
Recenzenci (rel.)
Projekty badawcze (rel.)
Projekt
Tytuł:
ID:Program:
Instytucja Finansująca
ROR: 
Dane badawcze:
Jednostki organizacyjne (rel.)
Wydarzenia (rel.)
Dyscyplina
Słowa kluczowe
Dyscyplina (2011-2018)
Specjalność
Klasyfikacja MKP
Abstrakt

AGH Eko-Energia research group is constructing an electric vehicle named “Perła”, powered by solar energy, whose components such as motors and their controllers require cooling to ensure their proper functionality. Initially, passive cooling was considered due to its high mechanical durability and low operating cost. To achieve this, an aluminum radiator was chosen, which was examined to determine the maximum radiator temperature through thermal simulations conducted in the ANSYS Mechanical 2023 R2 software. The obtained research results presented a wide range of maximum radiator temperatures, which depending on specific values, could either satisfy the design assumptions or not. Consequently, further steps were proposed to obtain accurate maximum temperature results for the considered case and ensure the functionality of the system.


Studenckie Koło Naukowe AGH Eko-Energia samodzielnie konstruuje samochód elektryczny „Perła” napędzany energią słoneczną, którego część podzespołów, takich jak silniki oraz ich sterowniki, wymaga chłodzenia w celu zapewnienia ich prawidłowej funkcjonalności. Najpierw rozważano zastosowanie układu chłodzenia pasywnego ze względu na jego wysoką wytrzymałość mechaniczną oraz niski koszt eksploatacji. Zdecydowano się w związku z tym zastosować aluminiowy radiator, który został zbadany w celu wyznaczenia jego maksymalnej temperatury, dzięki wykonaniu symulacji termicznych w oprogramowaniu ANSYS Mechanical 2023 R2. W rezultacie otrzymano szeroki zakres maksymalnych temperatur radiatora, w którego przypadku, w zależności od konkretnej wartości, założenia projektowe mogą być spełnione lub nie. Z tego powodu zaproponowano dalsze kroki, które należy podjąć, aby otrzymać dokładne wyniki temperatury maksymalnej w rozważanym przypadku oraz zapewnić funkcjonalność systemu chłodzenia podzespołów samochodu.

Opis
Zawartość